2015-11-02 07:40:53

KRANEAMUS

Učenici petih razreda matične škole u Ivancu i područne škole u Salinovcu u pratnji učiteljica Povijesti, učiteljice Katoličkog vjeronauka i svojih razrednica uspješno su realizirali 21. i 22. listopada 2015. planiranu izvanučioničku terensku nastavu u Krapini.

Cilj terenske nastave bio je učenje otkrivanjem u životnoj stvarnosti i upoznavanje učenika s kulturom praljudi. Vizualizacijom povijesnih sadržaja i interdisciplinarnim pristupom opisan je život neandertalaca, uočene su  i objašnjene razlike između starijeg i mlađeg kamenog doba. Petaši su bili oduševljeni razgledom muzeja Kraneamus i zamišljenim putovanjem vremeplovom kroz povijest Svemira, Zemlje i čovjeka sve do danas, s naglaskom na vrijeme izuzetno im zanimljivih neandertalaca. Dojmljiv je bio i razgled lokaliteta Hušnjakovo brdo gdje su učenici upoznali ambijent u kojem je živio krapinski pračovjek. U sklopu terenske nastave ostvarene su i dvije radionice: Izrada geološkog stupa u kojoj je svaki učenik izrađivao svoj papirnati geološki stup umetanjem crteža prapovijesnih životinja i biljaka u slojeve Zemljine prošlosti s naznačenim geološkim erama i periodima te radionica Izrade odjeće krapinskog pračovjeka u kojoj su učenici bez modernih pomagala naučili kako sašiti torbicu inspiriranu pretpovijesnim vremenom krapinskog pračovjeka. Terenska nastava i radionice dio su školskog projekta nastave Povijesti i Katoličkog vjeronauka pod nazivom Dan pračovjeka. U prilogu donosimo djelić atmosfere s terenske nastave i dojmove učenika. (S. J.)   „U muzeju me najviše fascinirao dječak koji se gledao u vodi jer je shvatio da je to on, a ne neka životinja.“ Lana Pahić, V. a „Sve u muzeju bilo je jako zanimljivo, ali meni se najviše svidjela evolucija čovjeka. Ona objašnjava kako se čovjek razvijao kroz vrijeme. Modeli pračovjeka u prirodnoj veličini bili su jako stvarni pa sam u jednom trenutku zamislio da sam se vratio u prošlost. Fotografiranje „u prošlosti“ još mi je uvijek u sjećanju.“ Noah Taourirt, V. d „U Muzeju krapinskih neandertalaca mnogo sam toga vidjela. Najviše mi se svidio led koji puca ispod mojih nogu. Izgledao je kao pravi led. Odjednom bila se pojavila i voda. To mi je izgledalo kao pravo. Bilo je jako dobro i realno prikazano.“ Nina Pejnović, V. a „U muzeju smo vidjeli mnogo zanimljivih stvari iz prošlosti, ali meni je najzanimljiviji bio dio o postanku Zemlje, meteor i dinosaur. O postanku Zemlje gledali smo film u kojem smo vidjeli kako je Zemlja nastala od sitne svemirske prašine i meteora. Meteor u muzeju nalazio se na zidu prikačen lancem. Izgledao je tako malen i lagan, ali kad sam ga probao podići, bio je jako težak. Zanimljivo mi je bilo kako takva mala stvar može biti tako teška. U muzeju sam napokon vidio kako uživo izgleda dinosaurov kostur. Dosad sam to vidio samo na filmovima. T-Rex je bio ogroman. Saznao sam da je on bio predak današnje kokoši. Volio bih opet posjetiti muzej da mogu ponovno vidjeti meteor.“ Damjan Marković, V. c Radionica Izrade odjeće krapinskog pračovjeka Stigavši na odredište, dočekao nas je voditelj radionice i smjestio u radionicu. Na stolu dočekale su nas drvene igle, komadići stijena, rafija, umjetna koža i krzno. Neandertalsku torbicu izrađivali smo oko 45 minuta. Prvo smo drvenom iglom napravili rupe u umjetnoj koži pa rafijom sašili komade kože, a krajeve rafije zavezali i višak odrezali kamenom. Na kraju smo za ukras napravili remenčić od umjetnog krzna. Takav način izrade bio je jako težak, ali meni zanimljiv. Drago mi je što su nam dali da tu torbicu ponesemo kući za uspomenu. Ida Hrg, V. b

 

           

Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec