preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec

 > Naslovnica
Vijesti

Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta

Autor: Sonja Poljak, 1. 2. 2023.

Učenici 8.razreda PŠ Tina Ujevića Salinovec i ove su godine obilježili Dan sjećanja na žrtve holokausta. Već u studenom, učenici su u cvjetnjaku škole posadili lukovice žutih šafrana u sjećanje na stradalu židovsku djecu. Tema je zatim obrađena na satu Povijesti nakon čega su učenici pogledali film „Tajne rata“ koji govori o prijateljstvu u vrijeme Drugog svjetskog rata. Svoje viđenje rata, holokausta i prijateljstva u ratu iznijeli su esejskim radovima, a na satima Hrvatskog jezika stihovima su zapisali svoje dojmove.

Kroz radionicu na satu Povijesti saznali su nešto više i o logoru Kampor na Rabu.

Na kraju su učenici posjetili Gradski muzej Varaždin gdje ih je muzejska savjetnica Spomenka Težak provela kroz izložbu Židovi i Varaždin. Sudjelujući u zanimljivim radionicama muzeja, učenici su dopunili svoje spoznaje o životu Židova u Varaždinu prije rata i za vrijeme rata. Na kraju su posjetili Židovsko groblje i odali počast stradalim varaždinskim Židovima.

Ovim aktivnostima učenici su proširili svoje znanje o temi Holokaust u vlastitom zavičaju, uvidjeli da su se strahote rata događale i u našoj blizini, a najvažniji cilj svih aktivnosti jest osvijestiti i educirati mlade o važnosti tolerancije, prihvaćanja različitosti i poštovanja drugih i drugačijih.

 

Prijateljstvo u ratu

                 Počeo je Drugi svjetski rat i sve više se počeo širiti. Nacistička Njemačka provodila je holokaust. To je bio sustav progona svih Židova koji su bili u Europi. U to vrijeme su se mnogi Židovi skrivali od njemačkih vojnika kako ih ne bi uhapsili. Tražili bi Židove i zatim ih slali u radne logore gdje ih je većina i umirala, od gladi, ili bi ih mučili.  Za vrijeme rata u Limbergu bila su dva najbolja prijatelja, Tuur i Lambert. U svome selu, u šumi,  često bi se igrali  pištoljima kao da su u ratu, ne sluteći što će se dogoditi. Njih dvoje uvijek su bili zajedno. U njihov razred je došla nova učenica Maartje koja se zbližila s njima, ali nitko nije znao tko je ona i da je ona zapravo Židovka. U međuvremenu Tuurovi su roditelji tajili od Tuura da su u pokretu otpora. Lambertova obitelj se pridružila nacističkoj stranci pa su stalno govorili kako bi i Lambert trebao ići stopama njegova brata. Sve se počelo mijenjati.

Hoće li prijateljstvo između Tuura i Lamberta preživjeti rat?  Što će se dogoditi ako saznaju za Maartjin pravi identitet? Hoće li Tuurovi roditelji priznati Tuuru da su u otporu?

                   Kako je u razred došla nova učenica, Maartje, Tuuru i Lambertu se odmah dopala. Njih troje bi se svaki dan poslije škole družilo. Zajedno bi se igrali u šumi, na livadi i u špilji. Otkako je Lambertov otac postao načelnik sela, Tuurovi su roditelji željeli da se Tuur prestane družiti s Lambertom. Roditelji mu nisu željeli reći razlog, samo su to od njega tražili. Jedne noći je Tuur čuo kako nešto bući u kući. Sišao je dolje tiho u ugledao svoje roditelje i brata kako pomažu jednoj gospođi, odmah je shvatio da su u pokretu otpora. Nakon toga se polako počeo udaljavati od Lamberta i nisu se toliko družili. Izgledalo je kao da će se njihovo prijateljstvo uništiti.  U to vrijeme puno prijateljstava je uništeno. Jedni roditelji su bili na jednoj strani, a drugi na drugoj. Kako se Tuur pokušavao distancirati od Lamberta, Maartje  se s njim sve više družila. Otkrila mu je svinju koju su skrivali od nacista,  ali i svoju najveću tajnu. Priznala mu je da je Židovka i da se boji da ju ne odvedu. Njezino ime zapravo nije bilo Maartji nego Tamar.  Sve je bilo donekle dobro, no prijateljstvo između Lamberta i Tuura naišlo je na prvu prepreku. Lambertu je bio  ljut jer je shvatio da mu najbolji prijatelj nešto krije, a i bio je ljubomoran što se druži više sa Maartjie. Zbog svoje ljubomore odlučio ih je pratiti i prijavio je ocu da Martje ima svinju. Tražeći svinju, vojnici su pronašli  Maartjin pravi indetitet i odveli je u logor. Laži i izdaja najveće su prepreke u prijateljstvu. Tuur je bio ljut zbog izdaje, no Lambert nije znao za Maartije, odnosno Tamar. U tom trenutku dva najbolja prijatelja je rastavio rat i politika. Prepreke su postale i gore. Saznalo se da u selu ima pokret otpora i vojnici su došli u selo. Tuurova obitelj trebala je pobjeći i otišli su u spilju. No znali su da neće uspjeti prijeći u Belgiju bez hrane i ostalih potrepština. U tom trenu pomogao im je Lambert kako bi se iskupio Tuuru. Cijela obitelj ovisila je o njemu i trebali su mu vjerovati kako bi to uspjeli. Na kraju je Lambert došao i donio sve potrebno. Tuur je sa obitelji uspio pobjeći u Belgiju. Tada se zapravo vidjelo da njihovo prijateljstvo nije uništeno. Njihovo je prijateljstvo bilo pravo i nadišlo je sve prepreke. Naravno da nisu jedno drugome vjerovali, to ne bi dobro završilo. Takva bi trebala biti sva prijateljstva, u prijatelje treba imati povjerenje. Održati prijateljstvo u ratu je teško, ali rat prijateljstvu daje još veću snagu. Imati prijatelja u ratu puno znači i može ti pomoći da preživiš. Vrlo je važno da se u takvim strahotama imaš na koga osloniti. Želim spomenuti i Tuurovo prijateljstvo s Martje kada je saznao da je Židovka. Bio je pravi prijatelj i nije mu smetalo što je Židovka. Vjera, rasa, jezik, pismo, različitosti ne smiju nikada biti prepreka u stvaranju novih prijateljstva jer ne smije se po tome suditi ljude. Rat može ojačati prijateljstva koja postoje, ali sigurno i stvoriti nova prijateljstva. Puno je ljudi  žrtvovalo svoje živote kako bi spasili nekoga u ratu. Bilo je i puno ljudi u pokretima otpora kako bi pomogli svima koji su bili Židovi jer se nisu slagali sa odlukama Hitlera.

              U pravo prijateljstvo se ne smije sumnjati. Dječaci su nam pokazali kako treba izgledati pravo prijateljstvo i mislim da smo puno naučili iz ovog filma. Pokazali su nam da nikada ne odustajemo, da se borimo za svoje prijatelje, da se nadamo, da se trudimo i da pomažemo jedni drugima. Osim o prijateljstvu, film pokazuje strahote rata. U tome ratu  Hitler je uništio zemlje,  gradove, sela, a najgore od svega ubijeno je puno ljudi koji su bili nedužni. Ljude ne smijemo dijeliti na dobre i loše po tome tko su, čime se bave, u koga vjeruju ili koje su boje.  Svaki čovjek je jedinstven, a različitost čini svijet ljepšim.

                                                                                                          Sara Mastin, 8.s

              

                 




JELOVNIK
HIMNA ŠKOLE

O školo draga - himna OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog, Ivanec

Projekt GOO Školski vremeplov, šk. god. 2018./2019., mentorica Suzana Jagić

Tekst himne: učenici, Zdravka Friščić

Himnu uglazbila: Nada Peček

Poveznice na FB
PROJEKT„Užina za sve “
Erasmus+
Kukuljević i mi
UPISI U SREDNJU ŠKOLU

Poštovani roditelji i učenici u priloženim dokumentima možete pronaći  informacije i poveznice potrebne za upis u srednju školu.

Link na brošuru odaberi svoju školu, klikom na sliku brošure. Brošuru je moguće i preuzeti u priloženim dokumentima.

 

STEM ČASOPIS

ŠETNJA ŠKOLOM

KUKULJICA

KALKULATOR PRIVATNOSTI

KALKULATOR PRIVATNOSTI

NA INTERNETU

Anketa

e-Sigurnost

Red Button

SIGURNIJE NA INTERNETU

CENTAR ZA SIGURNIJI INTERNET

KONTAKT

os-ivanec@os-iksakcinskog-ivanec.skole.hr

Ulica akademika Ladislava Šabana 17,

42240 Ivanec

tel: 042 781 330,

fax: 042 781 330

KORISNI LINKOVI
MONOGRAFIJA

 

Zainteresirani za školsku monografiju mogu se obratiti u tajništvo škole.

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Pretraživanje portala
CMS za škole logo
Osnovna škola Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec / Ulica akademika L. Šabana 17, HR-42240 Ivanec / www.os-iksakcinskog-ivanec.skole.hr / ravnatelj@os-iksakcinskog-ivanec.skole.hr
preskoči na navigaciju